دانلود پایان نامه ارشد

عنوان کامل پایان نامه :

  تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره گیری از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

قسمتی از متن پایان نامه :

قیمت

قیمت اندازه مبلغی می باشد که مشتری برای تصاحب کالا یا خدمت می پردازد. برای بسیاری از کسب وکارها، قیمت به عنوان آخرین حربه برای دستیابی به رشد بیشتر، همچنین مهمترین وحیاتی ترین مؤلفه های آمیخته بازاریابی می باشد. عناصرقیمت عبارتنداز : سطح قیمت، تخفیف ها وشرایط پرداخت قیمت محصول.(مقیمی و رمضان 1390، 58)

قیمت آن مقدار پولی می باشد که برای یک محصول یا خدمت هزینه می­گردد. یا مقدار ارزشی می باشد که مشتریان برای مزایای داشتن و بهره گیری کردن از محصول یا خدمت مبادله می­کنند. (رپل 2003، 6)

قیمت از عوامل اساسی آمیزه بازاریابی می باشد. پس بایستی برای مصرف کنندگان نهایی قابل قبول باشد و دیگر مؤلفه­های آمیزه بازاریابی را به­گونه دقیق نشان می­دهد. بهای خدمات ارزشی می باشد که تأمین کننده خدمات برای آن قائل می باشد و بایستی با درک مشتری از ارزش مطابقت داشته باشد. در صورتی که قیمت یک خدمت بسیار بالا در نظر گرفته گردد، مشتریان آن را نخواهند خرید و از نظر آنان پیش روی پول پرداختی بی ارزش تلقی خواهد گردید، برعکس اگر قیمت­گذاری بسیار پایین باشد ممکن می باشد خریداران تصور کنند آن خدمات نامرغوب می باشد. بسیاری ازتأمین­کنندگان خدمات به منظورتأمین نیازهای بخش­های متنوع بازار که قدرت خرید یک نیاز را ندارند، اقدام به ارائه چندین نوع خدمت با قیمت­های مختلف می­کنند. (وودرف[1] 1385، 227)

قیمت یک محصول یا خدمت معنای حیاتی­ای هم برای شرکت و هم برای مشتری دارد. قیمت بر عملکردهای مالی یک شرکت در شرایط رشد و جریان هزینه و سود یک کسب و کار تأثیر می­گذارد. همچنین قیمت تأثیر بلند مدتی بر کیفیت نام و نشان، موضع یابی و ایستادن در برابر رقبای اصلی دارد. قیمت دارای هر دو تأثیر اقتصادی و روانشناختی می باشد. از نظر اقتصادی، قیمت ارتباط تنگاتنگی با هزینه و سود دارد. از منظر روانشناختی قیمت برجسته می­گردد زیرا مصرف کنندگان بایستی به عنوان شاخص انحصاری کیفیت خدمات به آن اعتماد کنند. به بیانی دیگر ماهیت ناملموس بودن خدمات به معنی فقدان سایر شاخص­های کیفی می باشد.(رولی[2] 1388، 29)

 

2-6-1 انتخاب هدف از قیمت گذاری

هر شرکت نخست بایستی تصمیم بگیرد که با کالای خاص خود چه می خواهد بکند. اگر شرکت بازار هدف و جایگاه خود در این بازار را به دقت انتخاب کرده باشد، در اینصورت در تعریف ترکیب عناصر بازاریابی خود که شامل قیمت فروش هم هست، مشکلی نخواهد داشت. برای مثال، اگر یک شرکت سازنده خودروهای تفریحی بخواهد خودرو اردویی تجملی برای مشتریان مرفه تولید کند، ممکن می باشد به ناچار قیمت بالایی برای آن مطالبه کند.(کاتلر 1385، 536)

هر چقدر اهداف یک شرکت روشن تر باشند، تعیین قیمت برای آن آسان تر می باشد. یک شرکت می تواند با بهره گیری از ابزار قیمت گذاری، هر یک از این اهداف عمده را دنبال کند : بقا، به حداکثر رساندن سودآوری جاری، به حداکثر رساندن عایدات فعلی، حداکثر رشد فروش، حداکثر بهره برداری از بازار، یا رهبری کیفی کالا.(کاتلر 1385، 537)

[1]. Woodruffe

[2].  Rowley

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 

1-6-1  هدف اساسی پژوهش

شناسایی تأثیر عوامل مؤثر بر فروش محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات پتروشیمی.

1-6-2  اهداف فرعی

1- مطالعه و توصیف تأثیر قیمت محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

2- مطالعه و توصیف تأثیر توزیع فیزیکی محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

3- مطالعه و توصیف تأثیر کیفیت محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

4- مطالعه و توصیف تأثیر سیاست فروش محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

5- مطالعه و توصیف تأثیر رضایت مشتریان محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

6- مطالعه و توصیف تأثیر اندازه تولید محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

7- مطالعه و توصیف تأثیر شیوه بازاریابی محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره گیری از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی  با فرمت ورد