دانلود پایان نامه ارشد

عنوان کامل پایان نامه :

  تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره گیری از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

قسمتی از متن پایان نامه :

تأثیر کانالهای توزیع

یک کانال توزیع علاوه برانتقال کالا از تولید کننده به مصرف­کننده، صرفه­جویی در زمان، متصل کردن مالکان کالا و مشتریان، وظایف مهم دیگری نیز به عهده دارند. مهم­ترین این وظایف عبارتند از:

  1. جمع آوری اطلاعات لازم از منابعی مانند مشتریان بالقوه و کنونی، شرکت­ رقیب و سایر عوامل نیروهای فعال­ در محیط بازاریابی.
  2. شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  3. مذاکره با مشتریان به مقصود افزایش انگیزه­های لازم خرید در آنها.
  4. توافق در مورد شرایط خرید و انتقال تملک و مالکیت دارایی­ها.
  5. سفارش گرفتن از مشتریان عمده و سفارش دادن به شرکت­های تولید کننده.
  6. تأمین وجوه لازم و مقادیر لازم محصول در کانال توزیع.
  7. بر عهده گرفتن بخشی از ریسک­های مربوط به کانال توزیع.
  8. تهیه انبارهای لازم به ­مقصود انبار کردن و نقل و انتقال کالاهای فیزیکی.
  9. پرداخت وجوه لازم از جانب خریداران و از طریق بانک­ها و سایر مؤسسات مالی.(بختائی و گلچین فر 1389، 179)

 

2-7-4 وظایف کانال توزیع

همان­گونه که تصریح گردید، کانال توزیع کالا را از تولید کننده به مصرف کننده انتقال می­دهد. اعضای کانال توزیع عهده دار وظایف اصلی زیر می­باشند:

  1. اطلاعات[1]: جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی
  2. تبلیغات[2]: تهیه و پخش اطلاعات ترغیب کننده در خصوص کالا
  3. تماس[3]: جستجو و برقراری ارتباط با خریداران بالقوه
  4. انطباق[4]: شکل دادن و آماده سازی کالاها متناسب با سلیقه و میل خریداران
  5. مذاکره[5]: در مورد قیمت و سایر شرایط معامله
  6. ریسک پذیری : تقسیم مخاطرات مربوط به توزیع کالا با تولید کننده
  7. تأمین هزینه : تامین بخشی از هزینه های مربوط به امر توزیع
  8. جابجایی و ذخیره : حمل و نقل وانبار کردن کالا.

موارد فوق می توانند توسط واسطه ها برای تحقق فرایند مبادله صورت پذیرند . البته وظایف کانال توزیع محدود به موارد فوق نمی گردد و می تواند شامل وظایفی دیگر مانند بسته بندی، انبار داری، نامگذاری و مواردی از این قبیل گردد. اگر تولید کننده مسئولیت انجام وظایف فوق را به عهده بگیرد، بدلیل نداشتن تخصص لازم ممکن می باشد هزینه کار بالا رود و در نهایت قیمت برای مصرف کننده افزایش یابد.(کمالی و دادخواه 1384، 26)

[1] . Information

[2] . Promotion

[3] . Contact

[4] . Matching

[5] . Negotiation

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 

1-6-1  هدف اساسی پژوهش

شناسایی تأثیر عوامل مؤثر بر فروش محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات پتروشیمی.

1-6-2  اهداف فرعی

1- مطالعه و توصیف تأثیر قیمت محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

2- مطالعه و توصیف تأثیر توزیع فیزیکی محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

3- مطالعه و توصیف تأثیر کیفیت محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

4- مطالعه و توصیف تأثیر سیاست فروش محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

5- مطالعه و توصیف تأثیر رضایت مشتریان محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

6- مطالعه و توصیف تأثیر اندازه تولید محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

7- مطالعه و توصیف تأثیر شیوه بازاریابی محصولات پتروشیمی بر فروش(نقدی، اعتباری و سلف) محصولات.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره گیری از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی  با فرمت ورد